Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
24 avril 2014 4 24 /04 /avril /2014 22:56
رسالة تضامن مع تيار اليسار الثوري من اللجنة التنفيذية للحزب الاشتراكي في السويد

الرفاق في تيار اليسار الثوري في سوريا، 

نرجوا أن تتقبلوا تعازينا ونعرب عن مشاعر قوية من التضامن في هذه اللحظة من الشعور بخسارة رفاق أعزاء.إن المعلومات الواردة عن إغتيال اثنين من رفاقكم وهم في طريقهم للمشاركة في الدفاع عن حلب في مواجهة دكتاتورية الأسد الدموية، اصابتنا بالعمق، ومشاعرنا هذه تذهب لأسر وأصدقاء الذين سقطوا شهداء. ان تضحياتهم من أجل الثورة الديمقراطية في مواجهة قوى الثورة المضادة في سوريا هو مثال يقتدى به للاشتراكيين في جميع أنحاء العالم.
و على الرغم من الويلات الهائلة التي سببتها كل من الديكتاتورية والقوى الرجعية، فأنكم والرفاق الذين سقطوا ترفعون عاليا المثل العليا للثورة السورية اللاطائفية ومن أجل الديمقراطية والكرامة الإنسانية والعدالة الاجتماعية. نحن، الاشتراكيون السويديون سنبذل قصارى جهدنا لنقف إلى جانبكم و الى جانب جميع الثوريين الديمقراطيين السوريين في هذا الصراع.

مع كل تضامننا
اللجنة التنفيذية
للحزب الاشتراكي السويدي
فرع الاممية الرابعة في السويد
-------------------
Socialistiska partiet

www.socialistiskapartiet.se www.internationalen.se

Comrades of the Revolutionary Left Current of Syria,

Please, receive our condolences and strong sentiments of solidarity in this moment of loss. The information of the murder of two of your comrades on their way to participate in the defense of Aleppo against the bloody Assad dictatorship, moved us deeply, and our thoughts go to the families and friends of the fallen. Their sacrifice for the democratic revolution against the counter revolutionary forces in Syria is an example for socialists all over the world. In spite of the tremendous horrors of the dictatorship and the reactionary forces, you and your fallen comrades uphold the ideals of the non sectarian Syrian revolution for democracy, human decency and social justice. We, Swedish socialists will do our best to stand by you and all the Syrian democratic revolutionaries in this struggle.
In solidarity
Executive Committee
Socialistiska partiet
Swedish section of the Fourth International

Partager cet article

Repost 0
Published by تيار اليسار الثوري في سوريا
commenter cet article

commentaires